29 april

Idag var jag hemma hos föräldrarna och hopptrände med syrrans häst och det gick riktigt bra. :) Hon är knappt hoppad förut, enligt syrran ungefär 7 gånger och då är hon 9 år, det blir lite så när man får en matte som bara rider dressyr och är lite hopprädd. :p
 
På träningen kom det fram en hel del titthinder, bland annat plank med runda vattenmattor under och regnbågsfärgade skivor som stod i en oxer. Hon stannade och tittade på vattenmattan samt regnbågshindret första gången i högervarv samt smet förbi vattenmattan en gång efter det, annars hoppade hon allt, även åt andra hållet. Vi fick avsluta med att hoppa en bana på 12 hinder som låg på ungefär 70 centimeter och det gick galant. :) Hon är ju ganska pigg av sig och tycker det är skoj att hoppa samtidigt som jag suttit och dressyrhoppat Nunne i minst ett år så jag har svårt att sätta galopp i henne men när jag gjorde det hoppade hon riktigt bra. Roligt var det men jag är rädd att jag kommer att få träningsvärk, jag har ju inte ridit speciellt seriöst på länge. :p
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0