20 september

Nunne blev tömkörd idag. Han såg riktigt trevlig ut även om det tog en stund att få igång honom och han såg något kort ut i steget. Vi jobbade en del med övergångar och att ha en ordentlig framåtbjudning. 
 
Jag tömkörde Akke med och vi provade svanskappa för första gången nu när han har växt i den, när vi provade selen första gången var den alldeles för lång. :p Han brydde sig inte om svanskappan och tömkörningen gick bra. Det var lite rörigt när vi skulle trava på volt först och hästen lyckdes snurra in sig själv i tömmarna två varv när han ville gå ut från ridbanan men när vi trasslat ut oss gick det bra. :) Vi avslutade med att jag drog lastpallen två varv samtidigt som jag tömkörde honom då han tyckte den lät lite läskigt och jag inte ville spänna för den då. När vi gick tillbaka till stallet var han duktig, han stod stilla lös när jag släckte lampan och kunde gå lös upp till boxen. Vi kunde till och med klä av utan att jag höll i honom även om jag fick säga till några gånger när han var på väg in i boxen. :p
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0