17 september

Nunne fick hoppa, sista genrepet inför helgens tävling. Det blev en serie längs med långsidan med galoppbommar mellan hindren. Han var stel och ovillig när vi värmde upp och jag var äckeltrött så jag orkade inte ta igenom något. Han haoppade fint i alla fall och jag fokuserade på att inte greja med handen i anridningen. Vi hoppade serien 4-5 gånger i varje varv, sedan fick det räcka, lagom tills han kom upp i varv och tyckte det var jättelajbans. :p När jag travade av kändes han ännu stelare än när vi började. =/
 
Efteråt skulle jag löshoppa Akke men det gick inget vidare. Det gick bra när bommarna låg på marken och första gången jag byggde upp hindren men när jag gjorde oxer av sista hindret vill han inte hoppa det mer, inte ens när jag lade ner bakbommen igen. Till och med när det bara var bommar på marken var han tvungen att stanna och titta. Jag tror att han inte såg det ordentligt för det var halvmörkt när vi höll på och det stod i skuggan. De andra två hindren hoppade han jättesnällt. Av förklarliga själ blev det bara två vändor eftersom han inte ville vara med sedan men vi avslutade med att jag sprang före och han hoppade över "oxern" när jag lagt ner bommarna på marken och då gick det bra. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0