8 november

Red Nunne på banan idag och shit vad fin han var! Började med att skritta fram och jobba med halter på långa tyglar som igår. När jag kortade tyglarna var han lite stretig och stel i sidorna men stretigheten släppte när vi travat igång lite och gått över cavalettin jag plockat fram några gånger. När vi tagit cavalettin några gånger kändes han mjukare i formen och släppte till lite. När vi började galoppera i vänster galopp kom huvudet upp och han sprang lite och jag hade svårt att få ordning på galoppen men när jag bytte varv... Jobbade med att ha honom vänsterställd i högergaloppen för att sedan smyga över i högerställning och hjälp vad han bar sig när jag fick till det! Riktigt fin var han. Jag fick inte ihop honom lika bra i vänster varv men några språng lyckade jag i alla fall. När jag var nöjd med galoppen travade jag lite och satt ner och även i traven var han riktig fin och bärig, speciellt i vänster varv. I höger var han orolig med huvudet och dök men det var nog för att han var lite trött. När jag kände mig klar skrittade vi av och oj vad trött han var stackarn, han orkade ju knappt skritta och var genomblöt. Efter fem minuter satt jag av och gick brevid istället. Riktigt nöjd med dagens pass, jag tror knappt att han någonsin har gått så här bra. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0