5 november

Idag provade jag att jobba Akke på "Långa tyglar", det gick riktigt bra. Jag hade plockat fram fyra cavalettibommar och tre dunkar att gå slalom mellan. När jag fått ordning på styrningen gick det finfint och vi kunde till och med trava över cavalettin. Det enda som var lite knöligt var spöt, jag fick ingen riktig ordning på hur jag skulle hålla det för att enkelt kunna använda det. Jag tyckte faktiskt att det kändes lättare än att tömköra och han sökte sig neråt lite till och från trots att jag inte gjorde några försök att jobba honom i form. 
 
När jag bostade fick han stå lös och jag var noga med att han inte skulle flytta sig. Det gick faktiskt bra, han brukar skärpa sig när han har blivit tillbakaflyttad ett par gånger. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0