23 november

Jag red bort till Fågelvik med Nunne. Han var riktigt lydig och mjuk, i alla fall bortåt, hemåt piggnade han till när vi galopperade. Vi övade på att byta galopp i svängarna eftersom vägen svängde ganska mycket, jag misstänker att han bara bytte fram men det var lite svårt att känna. Hem tog vi vägen förbi Skiren, egentligen hade jag tänkt ta den kortare vägen genom skogen men det var en gubbe som var ute och gick med en hund framför oss och ner på den vägen jag hade tänkt ta. Det sitter en skylt om att man inte får rida där så hade jag ingen lust att få en utskällning, det ska tydligen finnas en tjurig gubbe där. Vet inte om det var honom jag var bakom men vi tog en lite längre väg i alla fall. 
 
Akke tömkörde jag på banan, han skötte sig faktiskt riktigt bra. Vi var på övre delen i vänster varv och på nedre i höger eftersom det av någon konstig anlednig går lättare då. Han kunde faktiskt galoppera i vänster varv men det blev bara ett halvt varv i taget för det var ingen direkt fart på honom. Han var faktiskt stökigare i höger än vänster idag men det var nog delvis för att han kom ner i form och verkligen fick upp ryggen några gånger och då blev det jobbigt och han tjurade ihop... Galoppen gick inte heller så värst bra, han hade ingen bjudning alls. Han vet så väl när jag inte kommer åt honom med spöt och då slipper han helst. Vi bråkade inte så mycket om galoppen och han fick avsluta när han travat ett par varv utan att försöka smita iväg eller vända. När vi var klara med tömkörningen släppte jag honom en stund och övade lite galoppkommando och då gick det bra minsann. Jah byggde ett räcke med dunkarna som han hoppade några gånger också. Det såg ut som han tyckte det var roligt. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0