29 juli

Idag red jag med sadel för första gången sen de åkte på bete. Vi red bort till ett sandtag i hopp om att kunna klättra men det fanns inga bra backar. :( Det fick bli ett varv runt hagen istället med mycket galopp och som avslutning hoppade vi en smal stock på cirka 80 centimeter som låg hagen de gick i förut. :) Nunne var duktig även om han kändes trött. När vi borstade så smaskade han i sig en stackars hallonbuske med hallon och allt, det var tydligen delikat. :p
 
Jag orkade inte göra något speciellt med Akke. Han fick sina godisar och så gjorde jag ett försök att få bort klistret sedan han hade "plåster". Det gick väl sådär men lite fick jag bort och så passade jag på att bada honom lite med hink och svamp. Tveksamt om han blev renare men vi försökte i alla fall. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0