18 januari

Det blev en promenad med busråttan idag med. :) Den här gången gick vi åt andra hållet och tog Kärleksstigen. Han lyssnade ganska bra på mig även om jag fick korrigera honom några gånger när han gick förbi mig. När vi skulle in i skogen kom det en människa och gick på vägen som han var tvungen att titta länge på tills han förstod vad det var. Att det kom en bil lagom till att han bestämt sig för att följa med mig in i skogen gjorde inte det hela bättre och han var lite uppspelt till en början. Han gick väldigt nära mig och försökte nafsa mig i ryggen för att busa men då vände jag och gick emot honom och viftade lite med grimskaftet så han skulle förstå att det inte är okej att göra så. Först kändes det som han skulle strunta i att lyssna och gå på mig istället men så gav han med sig och efter det var han snäll igen om än lite pigg och nyfiken. Han skötte sig bättre och bättre ju mer rastad han blev och när vi var på väg hem kändes han riktigt normalpigg. :p I alla fall tills han fick trava igen, då blev det fart på honom och han tog något galoppsprång och såg allmänt busig ut. :) Den snälla och lite slö hästen jag fick hem i september vet jag inte riktigt vart den har tagit vägen, han har blivit en riktig liten buse och tar sig ton ibland men som tur är lyssnar han om man säger åt honom. :) Han blev bättre i benen idag med efter promenaden. Det är skumt för när vi hängde på Plexus ut blev han värre men nu verkar han bli bättre av att röra på sig. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0