12 januari

Blev sugen på att rida till ridhuset idag, det händer inte ofta. Jag klädde till och med på dressyrsadeln. På vägen dit var vi inte överens. Han ville inte göra ordentliga slutor eller trava som jag ville. Han skulle bara springa fort och jag kunde inte sitta ner i sadeln eller påverka honom på något bra sätt. När vi kom fram var det folk i ridhuset så jag red hem igen, förmodligen hade Nunne inga betalda timmar kvar ändå, de var slut förra vintern åtminstone och jag tror inte ordinarie matte har fixat några nya fast hon sa att hon skulle det. Hemåt var han ungefär lika trälig som bortåt så han fick gå i riktigt kort och samlad trav. Så länge jag höll honom där gick det bra men när jag skulle vara snäll och låta honom gå lite mer normalt älgade han bara iväg och släppte ryggen... Han skulle inte skritta heller så till slut blev jag irriterad på honom och stannade och ryggade varje gång han började takta. Vi avslutade på banan för att försöka få någon slags ordning på honom och då kunde han minsann sköta sig och gå bra. Han lyssnade lite dåligt när vi skulle sakta av men annars var han fin. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0