9 februari

Vilken skillnad det var på hästen idag! Mycket skötsam på stallgången, lyssnade till och med när han skulle ner i mathinkarna och jag sade nej. :) Vi började med en promenad runt rasthagen och upp till vägen och han skötte sig fint, lite distraherad och olydig vid vägen när han såg något men annars duktig. Nästan hela vägen gick han och lekte med longeringsdeltat jag hade på tränset, tog tag i det med tänderna och gick och slog med huvudet. :p Han tyckte i alla fall det var roligt, bra att han kan underhålla sg själv. Eftersom han skötte sig tömkörde vi samma sväng och även då skötte han sig bra. Vi gjorde serpentiner över vägen och förutom att vi hamnade i snödrivorna i början innan jag fått koll på svängandet och han fattat vad det handlade om så gick det super. Jag tror han behövde den aktiveringen för att inte hitta på bus. :) Han stannade även snällt när jag ville det. Eftersom han skötte sig så bra så gav jag mig fort och vi gick in igen, det snöade ganska rejält med så det var skönt att komma in. Eftersom han skött sig så bra så provade jag att hänga på honom och jag kunde ligga på mage på båda sidor utan att han brydde sig. :) Från höger gick han iväg men jag låg kvar och det tog liksom stopp när han kom fram till väggen. :p Han såg inte ängslig ut och jag var bra sugen på att sitta på honom men det kändes som att det var bättre att sluta när det gått så bra. Imorgon kanske det blir att sitta på honom, jag får se vad han säger om det hela då. :)
 
Någon som har satt lite muskler tror jag :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0