14 februari

Äntligen har jag fått min efterlängtade galoppsadel och idag blev det premiärtur med Nunne. :) Jag hade tänkt rida bort till Eriksbergsvägen men längst ner i Kristinabacken stod det en bil som vi inte kom förbi så det var bara att vända igen och rida vid stallet. Det blev ingen seriös ridning, först lite trav för att värma upp honom och sedan lite lugn galopp. Sadeln var fruktansvärt obekväm när man inte stod upp men så är den ju gjord för det med. Nunne var tittig idag men inte speciellt pigg och kändes trött i kroppen. När vi skrittade av så släppte jag stigbyglarna och då var sadeln i alla fall skönare att sitta i. :)
 
Orkade inte göra något med min korv idag, han skulle verkligen behöva en promenad men jag orkar inte alls just nu. :(
 
Här är den, min fina galoppsadel. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0