26 augusti

Idag kom hovis och verkade Akke. Första hoven var han stökig med, sedan resignerade han och tyckte bara att det var tråkigt och stod och gäspade. Jag tror han testar när han stökar med första hoven, han gör likadant när jag ska raspa hovarna på honom. Man måste ju kolla om man slipper liksom. :p
 
Nunne tömkörde jag och han var riktgt fin, han ville dock inte fatta höger galopp men förmodligen höll jag väl för mycket i någon töm då. Till slut fattade han i alla fall höger galopp och då fick han byta varv. Jag tyckte faktiskt att han var finare i höger varv för ovanlighetens skull. Väldigt nöjd med honom i dag i alla fall. Imorgon ska jag nog rida dressyr på banan och se om det ger något att tömköra dagen innan. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0