Ihopsläpp

När jag kom till stallet imorse trodde jag först att han hade rymt för jag såg honom inte i boxen, men så kom det upp ett huvud. :) Han låg säkert och sov för han hade fullt med spån överallt. Det är så skönt att han har tagit flytten så bra. Han hade druckit upp nästan allt vatten, sovit och höet var jätteslut trots att han säkert fick 5 kg och smällde i sig 3-4 kg på vägen hem. Det enda som han inte ätit var kraftfodret och morötterna men det lär han sig nog. 
 
 
Nyvaken
 
Eftersom jag var lite tidig passade jag på att borsta honom lite och reda ut manen. Jag började med svansen också men eftersom han har dreadlocks i hela svansen så kom vi inte så långt. 
 
 
Fina dreadlocks...
 
Ihopsläppet blev väldigt odramatiskt. Vi släppte bara ihop med Akkes boxgranne som bestämmer över de andra hästarna. Han struntade i Akke till en början och sprang lite, sedan ställde de sig och åt från samma hög. 
 
 
På eftermiddagen när vi släppte på Eliot var det lite mer spring men Akke visade tydligt att han var en liten bebis och föltuggade så det var rätt lungt. Eliot var bara nyfiken och ville busa, inga tendenser till att jaga, och Plexus såg till så att han inte var dum. :) 
 
 
Mycket mer action än såhär blev det inte på morgonen. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0