26 september

Hade ingen direkt plan med ridningen idag så det blev bara halvbra. Jag provade kandar på Nunne, vet inte om det var någon jätteskillnad mot vanligt bett, måste prova det på banan för att veta ordentligt. Vi var upp till parkeringen vid badplatsen och red lite. Han var spänd som alltid där och det låg dessutom en farlig vit hög på parkeringen! Jag var inte ute så länge då det regnade och jag inte visste vad vi skulle öva på. Jag travade runt några varv och vi försökte oss på lite piaff/passage. Det gick väl sådär, bitvis höjde han upp ryggen och bar sig jättefint men det var ju ingen riktig piaff eller passage han fick till, men det hade jag inte förväntat mig heller, ingen av oss kan ju egentligen. :p
 
Idag höll Akkes täcke tätt. Han hade Mias gamla täcke den här gången och det regnade inte lika mycket som senast heller. Täcket vägde bly när jag tog av det men han var torr under, jag hade ett svagt minne av att det faktiskt höll ganska tätt. :) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0