På rymmen...

Min lilla häst lyckades ta sig ut ur hagen igår. De gick i rasthagen vid stallet och när jag skulle väga hö såg jag att Akke gick och betade utanför hagen... Han hade stått och ätit under staketet när jag mockade och hade lyckats trycka upp trådarna över en stolpe. Det var bara att hämta grimman och ta in honom i boxen. Han fattade nog inte att han var lös för det var inga problem att fånga honom. :)
 
Jag maskade av lite hästar med. Atlas, Nunne och Akke hade mask och skulle då maskas av. Akke var lätt smidigast. Det var bara att stoppa in sprutan i munnen på honom, trycka ut medlet och hålla upp huvudet så han skulle svälja. Väldigt smärtfritt gick det. :) Värre var det med de andra två. De visste vad det handlade om och slog med huvudena så fort sprutan kom in i munnen. Nunne lyckade spotta ut sitt i en hög på golvet så det var bara att ta upp det och trycka in i munnen på honom. Atlas hann inte spotta ut sitt men det var väl mest tur. :p
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0