7 november

Idag red jag Nunne på banan, hade tänkt rida ut först men kom fram till att jag lika gärna kan hålla mig på banan när det är mörkt ute. Får passa på att rida ut på helgerna istället. 
 
Han var mjuk och fin redan från början idag tills vi började galoppera, då gick han typ med huvudet i vädret i någon skum fyrtakt till att börja med. Jag löste problemet med en hel massa övergångar och fattningar från skritt innan vi övergick till en övning som jag gjorde med Milou för några år sedan. Vi höll oss typ på medellinjen och gjorde ökad galopp i ca. 4-6 steg, sedan upptagning och piruett, ökning åt andra hållet och en piruett till och så vidare. När vi hade gjort det några gånger åt båda håll körde vi lite förvänd galopp och galopp-halt-galopp på medellinjen. Efter det var han riktigt mjuk och lydig och kändes verkligen jättefin. :) Som vanligt dröp han av svett när vi var klara men jag tror han ska bli klippt imorgon, det behövs verkligen. 
 
Jag hade honom igår också men det blev så pass sent i stallet så jag orkade inte rida, dessutom så regnade det. 
 
Hann knappt titta på min skrutt idag men jag klappade i alla fall lite på honom när han fick sitt kraftfoder, dock var jag rätt så ointressant när han hade en hink med mat. :p Han är en riktig liten luddboll numera, massor av vinterpäls har han anlagt. Tur för honom för han får inget varmt vintertäcke som han bara växer ur. Han får nöja sig med ponnytäckena, de är ju lite fodrade i alla fall och i värsta fall får han ha sin yllefilt under. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0