28 november

Ingen ridning idag heller... Det har varit uselt väder hela veckan och jag har inte alls kännt för att rida, idag snöade det. Nu har Nunne vilat sedan i lördags när jag red honom så på lördag när jag har honom igen får jag skärpa mig och rida en sväng. 
 
Hästarna var inne när jag kom till stallet eftersom det var så dåligt väder så jag fick mocka med Akke i boxen. Han tyckte det var jättespännande och skulle lukta på skottkärran och grepen och hjälpa mig samtidigt som han gärna skulle stå där jag höll på att mocka. :p 
 
När jag borstade honom var han en elak häst. Själva borstandet gick bra men när jag skulle kratsa hovarna bet han mig! Jag skällde riktigt ordentligt på honom och han verkade förstå att han varit dum. När jag sedan skulle över på andra sidan och skulle flytta på honom sparkade han mot mig, då fick han mer skäll och sedan skärpte han sig. När jag var klar med tassarna flyttade jag honom i sidled några gånger för att se så han verligen var snäll och inte fick några ideér och då skötte han sig. Jag kan tänka mig att han har lite överskottsenergi och det är därför han är dum, de har ju gått in vid fem två dagar i rad nu, men jag tänker inte tolerera några dumheter hur mycket energi han än har. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0