21 mars

Det var lätt värt att tvinga sig att rida idag trots att jag var helt slut i kroppen och har ont i halsen. Vi red dressyr på banan och han var sååå fin. :D Började med att värma upp med lite övergångar och fattningar från skritt och sedan några enkla byten. Efter det testade vi den förvända galoppen ur LA:1 vilket han gjorde bra, vi red även övergångarna snett igenom i LC:2, tror jag? Kan ha varit LC:1 också. Passade på att rida igenom LB:1 också och det gick helt okej även om han var lite ostadig i ökade skritten och var väldigt pigg. Han blir springig och drar iväg när han är trött, men när jag kommer ihåg att hålla om med benen och bromsa med sitsen istället för att fastna i handen blir han jättefin. :) Hade nya sadeln idag igen och jag börjar vänja mig vid den. Man får i alla fall inte lika ont i rumpan av den som hans gamla och den kommer att ligga bättre när han har musklat sig mer över ryggen.

 

Jag kommer väl att få sota för att jag red idag och ha ännu mer ont i halsen imorgon. Är helt fel vecka att vara sjuk. Har ju bokat bio på fredag, på lördag har föräldrarna hittat på något som jag och C ska på och som dom inte säger vad det är och på söndag ska vi fira mig och C. Jag kommer väl att ligga däckad i sängen på fredag eftersom jag planerar att jobba imorgon trots halsont.

 

En och en halv veckas rivning på jobbet börjar också sätta sina spår. Är grymt trött i kroppen och har för tillfället äckligt ont i ryggen efter att ha sopat damm under ett lågt tak hela eftermiddagen...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0