17 juli

Idag har jag terrängtränat och det gick bra. :D Första stocken som vi värmde upp på var inga konstigheter och det hade jag inte förväntat mig heller. Efter den hoppade vi rullar som var målade som svenska flaggan och de var lite farliga men vi kom över utan stopp. Sedan blev det som vanligt coffin och graven och inte heller det var något konstigt tyckte Nunne. På vägen mot vattnet tog vi lilla stenmuren och sedan gick vi igenom vattnet och hoppade en oxer efter. Inte heller där var det något konstigt. Vi fick även testa ner och upphopp i vattnet och även om det inte var lika populärt hos hästen gick det ändå bra. :) Däremot diket med vatten i var farligt. :p Första gången stod han emot en del och halkade ner med ett bakben, men sen tog vi det två gånger till och då gjorde han det bra. På vägen uppför backen tog vi den svarta rullen och sedan fick vi hoppa häckar. Det var först en liten plutthäck och sedan en större. Då matten tyckte att den andra häcken såg enorm ut så blev jag tveksam och slutatde rida vilket resulterade i ett stopp. Andra gången hade vi bättre fart och då gick det hur bra som helst. Vi fick även hoppa en "soffa" som matte tyckte var något stor men då kom vi i alla fall över första gången och andra gången blev det ännu bättre. Som avslutning fick vi hoppa en enklare stock som brukar vara med i 100cm/CNC* klasserna och det gjorde han jättebra. :) Nunne var så duktig och han ville inte åka hem för det fanns massa gott gräs och roliga kompisar, men efter lite övertalning gick han in. :)
 
Vi hoppade en hel del av hindren som brukar var med i 90 cm klasserna och även några från 100 cm klasserna så nu har jag anmält mig till två 90 cm klasser. Får se hur det går. :)
 
Ska lägga upp filmen från träningen när jag har tid och ork, senare i veckan förmodligen. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0