12 juli

Ingen ridning idag heller... Nunne hade trampat in en spik i strålen på vänster bak och även om han inte var halt eller verkade besväras av den så ville jag inte rida honom. Vi skulle ju ändå bara skritta så det kändes bättre att låta honom vila. 
 
Eftersom ordinarie matte var tvungen att komma till stallet med en tång och hjälpa mig att dra ut spiken då jag inte fick ut den själv gick vi igenom skåpen och rensade ut gamla och smutsiga saker. Vi skulle ha gjort det ändå men den extra timmen vi fick behövdes verkligen. Vi höll på från sex till halv tio... :p Min sadel fick flytta ner från loftet också, jag är mycket nöjd då jag är rätt så trött på att springa upp dit och hämta den varje gång jag ska rida. :D 
 
Nu är jag på god väg att bli hästägare igen. :) Egentligen bestämde jag mig nog redan när vi var och tittade på den lilla skiten andra gången, men nu har jag meddelat ägaren och betalat in handpenning. Enligt planen ska han flytta någon gång i september när han har blivit kastrerad. :) Det är sjukt mycket som ska fixas till dess. Jag har redan börjat höra mig för om stallplats, jag måste köpa en bil och leta upp en bra försäkring till honom och även ordna med transport om jag inte hämtar honom med trailer. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0