25 januari

Det går bra den här veckan... Inte nog med att Nunne trampade sönder broddlådan igår, idag gick handtaget på vattenhinken sönder så att i princip allt vatten åkte ut i hans box. :( Jag som hade varit duktig och kört vattenkokaren två gånger så att han skulle slippa få iskallt vatten. Tur att han står på spån i alla fall, det suger ju upp vatten lite bättre än halm.

 

Inte ens ridningen gick speciellt bra. Han var spänd och väldigt ostadigt i huvudet. Det blev lite bättre på vägen hem när han fick mer bjudning, men i traven gick han inte i form så mycket då jag främst fokuserade på att han skulle gå i det tempot jag ville och inte springa fort och då blev det lite dragkamp ibland. Jag försökte även tänka en del på min egen sits. Jag sitter gärna och svankar med ryggen när jag rider, och den börjar säga ifrån nu. Det var länge sen jag hade problem med det nu, men igår högg det till i korsryggen när jag satte mig i bilen och skulle åka hem, så jag måste tänka på att kuta mer med ryggen när jag rider. Det är väl tur att det inte blir någon hoppning för tillfället eftersom ryggen brukar bli mycket värre när jag har hoppat...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0