13 januari

Motivationen är på topp! Eller inte... Funderade allvarligt på att strunta i att rida idag när jag stod och mockade och hörde hur det blåste ute. Man är ju inte alltför sugen att ge sig ut när det är mörkt och kallt ute och det enda man kan göra är att skritta. Skulle vilja ha något ställe att rida igenom honom på, men det finns ju inte. Skulle vara om man orkade rida iväg till ridhuset men det tar ju sån tid.

 

Bestämde mig i alla fall för att ta en tur trots blåsten och mörkret. Det blev dressyr på vägen med min "nya" graman som jag snickrat ihop själv. Han var riktigt trevlig och kändes riktigt fin när vi travade. Det blev lite övergångar och sidvärtsrörelser och på vägen hem försökte vi oss på lite piaff igen. Det slutade mer som samlad trav, men han kom verkligen igång bakifrån och kändes kalasfin. Det var ganska mycket is på grusvägen och den fungerar bra att trava på nu när vi har fyra broddar i varje fot. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0