21 februari

Fick tag på bilen hyfsat tidigt idag och var i stallet vid sex, så det blev ridning. :)

 

Hade ju förväntningar på stenhård och isig grusväg idag, men underlaget var riktigt bra. Det låg ett ganska tjockt lager av halvfrusen snö på vägen och vi kunde både trava och galoppera. :D Vet inte hur givande ridpasset var egentligen, det blev ju inte så mycket dressyr, bara lite grann i början. När vi kommit till grusvägen blev det trav och det var rätt jobbigt att stå i fältsits med korta läder, kom dock på att man faktiskt ska ha ganska raka ben när man sitter som en jockey och då blev det inte lika jobbigt. Det blev trav nästan hela vägen bort innan vi vände, han fick dock några skrittpauser i nerförsbackarna. Hemåt blev det galopp större delen av vägen uppblandat med lite skritt och trav. Jag fokuserade bara på min sits idag så han gick i väldigt fri form, men han fick lite konditionsträning i alla fall eftersom vi höll igång nästan hela tiden, vi var ju ute i cirka 45 minuter. Han var till och med lite svettig när vi kom hem. Kan inte påstå att jag kände så mycket i benen av att stå upp en stor del av ridpasset, men jag kanske är mer vältränad än jag tror. :p


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0