13 december

Idag var lillkillen jätteduktig. :) Jag tömkörde och han fick dra ett däck. Först drog jag ett grimskaft igenom så jag kunde släppa det om han tyckte det var läskigt men han brydde sig inte alls så efter en liten bit knöt jag fast däcket i draglinorna. Det var lite mer spännande kan jag säga. Han tyckte inte alls att han skulle stå stilla och helst av allt skulle han vända, alternativt knalla rakt ut i skogen. Det hände några gånger att han fick linorna mellan bakbenen men det bekom honom inte. Konstigt nog stod han jättesnällt när jag lade upp tömmarna på ryggen på honom och han fick stå lös så jag skulle ha alla händer fria. :p Vi körde ett varv runt rasthagen med däcket och sedan plockade vi av det och tog en sväng bort på asfaltsvägen och sedan hem igen. Han var minsann lite busig när vi skulle trava, rumpan lättade lite i ett halvt bocksprång en gång. ^^ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0