16 augusti

Nunne har gått ganska långa turer den här veckan, de flesta mer än 1,5 timme så det blev väldigt lugnt idag. Vi började med att rida runt hemmaskogen vilket inte kan ha tagit mer än 20 minuter och sedan tog vi en kortis på banan så att jag kunde rida igenom dressyrprogrammet. Han skötte sig helt okej och kändes mycket lydig. Han blir gärna svag och öppen i högergaloppen men jag upptäckte att om jag höll kvar i tyglarna och drev på så blev han ju riktigt fin där. :) Jag trodde han skulle vara jätteseg eftersom han fäller och har varit allmänt trött men han var riktigt pigg faktiskt. :)
 
Jag kände att det var en lagom ridtur för mig. Jag har jobbat i Stockholm måndag-onsdag och inte varit hemma då så jag känner mig lagom seg. Det har dessutom blivit 11 timmars jobb om dagen för att man inte har något bättre för sig och vill jobba på lite för att bli klar fortare. 
 
Har även fått kontraktet till lillskiten. :) Det är påskrivet nu så så fort jag har fått uppgifter så jag kan försäkra honom ska jag betala resten av pengarna så att han blir min på riktigt. :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0