13 april

Det var riktigt skitväder idag. :( Jag hade små förhoppningar om att kunna rida på banan men den var för blöt. Det blev att rida bort till badplatsens parkering. Nunne hörde/såg saker i skogen där och var allmänt spänd och omedgörlig. Jag jobbade med övergångar och sidvärtsrörelser för att få honom att fokusera mer på mig. Det gick väl sådär. Han blev ganska mjuk men han såg fortfarande spöken i skogen. Han gjorde fin förvänd galopp när jag skulle byta och orkade länge i höger varv. :o Vi avslutade med att hoppa betongavgränsningarna på parkeringen några gånger. Det gjorde han bra, men han var rätt trött på slutet.

 

Vi såg två rådjur som stod och åt i en häck vid vägkante på vägen dit och skuttade över vägen när vi kom. :p Igår såg jag ett i skogsbrynet på vägen hem också.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0