29 juni -17

Någon vecka innan vi skulle till kliniken släppte de in en ny häst i hagen brevid och Akke sprang förmodligen en hel del för han var svullen över senorna på båda fram på kvällen... En eller två dagar efter det linade jag igen och då var han plötsligt halt på vänster fram. :( När vi var på kliniken tyckte veterinären att han reagerade på båda fram när hon böjde och han var ju tydligt halt på vänster. Eftersom han är lite svår att sticka och kan bli arg så bedövade och behandlade hon alla leder i båda fram på en gång. Efter det såg han bra ut i vänster varv men fortfarande lite smsåknagglig i höger. Som jag förstod det så hade han inflammation i knä och kotor båda fram om man gick efter hur ledvätskan såg ut. :( Nu har vi skrittprogram fram till återbesök om cirka 4 veckor och då ska vi se om det är något konstigt med höger bak förutsatt att han är bra i frambenen. Han ska promeneras för hand i 20 minuter om dagen den här veckan, sedan får jag skritta uppsuttet och i princip öka tiden med 10 minuter per vecka. 
 
Zeta och Baloos matte har köpt en till häst vilket var lite dålig timing. De släppte honom med Zeta och Matilda igår morse och Akke fick ta över sjukhagen med Baloo som sällskap. Han sprang lite när de andra hästarna sprang men höll sig ändå ganksa lugn och det var ju inget okontrollerat. De andra sprang mycket mer kan jag säga. Jag skulle gärna vilja släppa tillbaka Akke innan återbesöket om han ska fortsätta gå i liten hage/inte springa då jag tror han håller sig mer stilla om han får gå i stora hagen men problemet är att jag är rädd att han kommer att springa när de släpps ihop och kanske dra upp skadan igen. :( Han får gå själv i två veckor i alla fall så får jag se hur han ser ut, ser det bra ut kanska han kan få gå själv ihop med Carlos någon dag till att börja med och fungerar det så kan man prova att släppa ihop dem. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0