25 juli -17

2 veckor efter veterinärbesöket fick Akke gå på betet igen då jag inte märkte någon direkt förbättring av behandligen och att han skulle få bekanta sig med Carlos innan återbesöket. Det gick rätt lugnt till med ihopsläpp tills Baloo fick gå in till dem, då blev det fart minsann. :p Lilla minishettisen sätter sprätt på alla. :p Akke såg inte värre ut dagen efter men efter ytterligare några dagar tyckte jag han var sämre och han blev bara mer och mer ovillig att gå ut på promenader så vi struntade helt enkelt i det. Han rörde sig ju en del på betet ändå. 
 
Nöjd med att vara tillbaka med polarna :)
 
Idag var vi på återbesök och veterinären tyckte han såg bra ut. Jag som tyckte han var halt igår men han såg faktiskt ren ut idag. Jag funderar på om han maskerade eller om jag överanalyserar. Hon tyckte däremot att han reagerade när hon böjde lågt på höger fram vilket var det ben jag upplevde att han var halt på igår så han fick ny behandling i kot och hovled. Han ska även äta metacam ett tag för att se om han känns bättre då jag misstänker att det sitter något i baken på honom men han är inte halt där... Nytt återbesök om tre veckor i alla fall och till dess kör vi samma skrittprogram som förra gången. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0