15 augusti -17

Idag har vi varit på återbesök igen. Idag var han faktskt ren fram men såg lite knixig ut på höger bak som han gjort hela våren. Han har varit lite tjurig att rida, speciellt med sadel, men vi har mest ridit barbacka. Han spänner sig liksom och sätter näsan i vädret och sänker ryggen. Jag har jobbat mycket övergångar och försökt få lite mer bjudning och han har väl blivit lite bättre men inte som jag vill ha honom. När jag tömkörde igår såg han dessutom jättefin ut i traven så något känns ju fel. Han gick gärna i högersluta med, i båda varven... Veterinären behandlade knä och hasled på höger bak samt röntgade dem och ryggen. Det fanns inget att anmärka på utom en eventuell pålagring i hasleden men det var tydligen svårt att bedöma dem på röntgen. Det känns inte som vi blev något klokare av dagens besök men vi fick en tid till osteopat Joakim Mossenberg om en månad och fram till dess ska jag sätta igång honom. Förhoppningsvis hittar han något, jag misstänker ju SI-leden lite men vi får se. Jag funderar även på att ta det årliga tandläkarbesöket snart så vi har kollat upp det. Jag vill liksom ha en grundlig genomgång på honom nu så jag vet om han har ont någonstans eller om det bara är att rida på. Sadlarna skulle också behöva kontrolleras men det får bli när han är lite mer igång, till dess får jag väl rida barbacka. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0