2 april -17

Idag har jag varit på permission och ridit! Så fruktansvärt skönt att få vara i stallet igen. :) Akke verkade ha saknat mig lite när jag skulle hämta honom i hagen och var ovanligt gosig. Eftersom han i princip har vilat sedan nyår förutom lite longering tänkte jag skritta runt gärdet men jag kunde naturligtvis inte hålla mig så det blev både trav och galopp. Han kändes väldigt trevligt och höll sig på mattan även om han var pigg och gasade lite. Det var bara första galoppen som blev lite bockig eftersom han kändes snäll i fattningen och fick lite mer tygel. Efter det höll jag koll på huvudet. :p

Vi var nog lika nöjda båda två med att komma ut och jag behövde det verkligen. Nu hoppas jag bara vi får komma hem snart så jag kan rida lite mer regelbundet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0