8 september -16

Igår tömkörde jag. Förutom att jobba honom på volten över en bom försökte jag flytta honom lite och det fungerade faktiskt, i alla fall i vänster varv. :p Jag lyckade få honom att kliva in med inner bak ett par steg i taget, det blev inte lika mycket i höger varv men lite gick det. :) Han var allmänt seg annars men ganska fin. 
 
Idag har vi longerat. Han var fortfarande ganska seg men det är lättare att få fart på honom när jag longerar. Allt fungerade tillfredställande och till och med galoppen gick utan problem, han hade faktiskt svårare med höger galopp idag. Bitvis var han jättefin, bitvis gick han och tittade på annat. Som avslutning fick han springa fritt med inspänningen men det fungerade sådär då han gärna drog upp huvudet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0