30 september -16

Igår longerade jag. Han var väldigt pigg när jag tog in honom från hagen men när vi kom igång var han ganska lagom, inte galen men ändå bra bjudning. Han var lite spänd och kort i steget men helt okej, säkert träningsvärk från dagen innan. :p Vi höll på i ungefär tjugo minuter innan vi gav oss. 
 
Idag har vi genrepat inför tävlingen. Först travade jag igång honom i låg form med lite längre tygel med övergångar och serpentiner innan vi körde lite galopp med fattningar från skritt. Han kändes ganksa trevligt men lite stel i galoppen och som vanligt nu för tiden rätar han ut sig och drar upp huvudet i höger varv så vi sladdar genom hörnet i traven. Det släpper när jag släpper på kraven och börjar om så förmodligen är det något jag gör som han inte gillar. 
 
När vi ridit fram red vi först igenom LC:1. Det gick sådär efter galoppen, han kom inte tillbaka ordentligt och sladdade i hörnen så vi gjorde om allt efter skritten och då gick det bättre. Efter det red vi LB:1 där vi hade samma problematik med att jag inte fick tillbaka honom ordentligt efter galoppen och även där gjorde vi om galopprogrammet. På slutet kändes han riktigt trevlig och vi travade av i låg form och böjde igenom sidorna lite. Totalt red vi 30-40 minuter. 
 
Det blev två starter till slut och det blev skitsent... De börjar inte förrän 14 och har 42 starter tror jag. Jag startar sist i sista klassen vilket var kvart över sju. Första starten var runt tio i fem, jag tycker de kunde börjat lite tidigare i alla fall, det är ju nästan mörkt vid halv åtta nu för tiden. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0