25 september -16

I fredags red vi ut, det blev gräsvägarna bort till Styrstad-diket och sedan förbi Bjärby hem. Han kändes riktigt trevlig när han kommit igång även om han blev lite spänd till och från. Vi körde lite övergångar och serpentiner samt ett byte åt varje håll. Åt vänster gick det super, åt höger ville han inte byta alls först men till slut fick vi till något som liknade ett byte i alla fall. 
 
Idag red jag dressyr på banan. Efter en kort uppvärmning med övergångar red vi igenom LC:1 först och sedan LB:1. LB:1 kändes bäst men det var nog för att vi var igång lite mer då. Hur som helst blev det LC:1 en gång till och då gick det bättre. Det var inga större konstigheter, han var lite pigg och föll gärna in i galopp om jag satt och petade för mycket med skänkeln och skritten blev sådär. Skritten blev bättre när vi jobbat lite med den. Jag var väldigt nöjd med passet över lag och han känns fin, bjudningen är helt okej för tillfället och jag får ett bra stöd i handen. Jag har faktiskt anmält oss till en tävling, på lördag ska vi till Söderköping och rida dressyr om inget oförutsett händer...  Jag anmälde till LC:1 och LB:1 men vi blev reserver i LB:n så vi får se hur många klasser vi får rida. 
 
Hästarna kommer att stallas in idag, det känns jättekonstigt eftersom de varit ute dygnet runt så länge. Nomalt brukar det vara rätt skönt när de får gå in på nätterna men inte i år av någon konstig anledning. :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0