22 september -16

Det blev ridning idag, woho! Det började lagom bra med att han blev sjukt upprörd när jag borstade, förmodligen för att han fick syn på traktorn som plöjde gärdet långt bort... Det blev inte mycket bättre när vi kom ut och jag var lite lagom irriterad på honom innan jag kom upp. Vi höll oss på banan och han var superpigg och ofokuserad. I början travade vi på volt för att ha lite kontroll och han dummade sig ett par gånger i ena varvet då han ville fortsätta på långsidan men vi skulle vara kvar på volten. Han var lite sur och lättade i framdelen. Det var bara att vänta ut honom och rida lite andra vägar för att hålla honom sysselsatt så släppte det. Vi övergick snabbt till serpentiner för att han skulle få något att tänka på och vartefter lugnade han sig lite. Efter en skrittpaus tog vi galopp vilket gick bra och så blev det en skrittpaus till innan vi övade fattningar från skritt och sedan travade vi av. Mot slutet kändes han riktigt trevlig även om han hade svårt att slappna av riktigt. Han var i alla fall framåt och lyssnade bra på skänkeln. :) Jag tror ändå allt jobb med longering har gjort någon nytta även om han blir stel i sidorna när man inte rider. Min kropp tyckte det var helt okej med ridning idag så nu är det nog bara att köra på men börjar lite försiktigt, har verkligen saknat ridningen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0