30 oktober -16

Idag har vi varit ute på gräsvägarna i ungefär en timme. Det blev ganska lugnt men lite trav och galopp blev det så klart. Han var inte så pigg som han varit på senaste tiden men ändå lite spänd och tittig bitvis. Vi började med att rida lite serpentiner i trav för att få honom att fokusera, sedan blev det ännu mera trav för att få ihop honom innan det blev galopp. Jag har märkt att han går bra när jag rätar upp mig och håller om men jag har kommit in i en period där jag sitter lite framåtlutad och mest åker med... En stund på vägen hem kändes han i alla fall riktigt fin när vi gjorde övergångar mellan skritt och trav, då travade han på avslappnat i fin form. :) Det var ett av de bättre passen på ett tag känns det som, imorgon är tanken att longera om jag orkar. Jag har lite annat för mig innan stallet så det blir lite senare än vanligt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0