17 oktober -16

Igår red vi en sväng i skogen. Vi tog vägen förbi Bjällbrunna och vidare till pulkabacken. Det var ganska kravlöst men lite fick han allt jobba och han var fruktansvärt spänd bitvis. Det blev en hel del trav i skogen och han var så pass pigg under hela turen så vi gick bort till nedre hagen och tog 1,5 varv i varje galopp där men då var han segare. 
 
Det kom en ny häst till stallet igår. Det var rätt lugnt när vi släppte ihop dem då den nya hästen struntade totalt i de andra. :p Min häst var dock som förbytt och vaktade sin flock väldigt noga. Om den nya hästen kom för nära jagade han iväg henne men hon sade i från i alla fall. Det var ungefär samma visa idag även om de verkar ha accepterat varandra lite bättre, hon såg i alla fall inte särskilt imponerad ut när min skulle jaga bort henne så jag hoppas att de blir kompisar vartefter. 
 
Han var en liten odåga när jag skulle ta in honom. När vi kommit en liten bit fick han plötsligt för sig att han skulle jaga bort den nya. Då fick han ordentligt med skäll när jag väl fått stopp på honom och sedan var han upprörd på stallgången samt när vi gick in på banan och jag skulle stänga. Han hade även lyckats dra av sig en framsko men såg inte söndertrasad ut och verkade inte ömma nämnvärt. 
 
Själva arbetet gick faktiskt bra. Det blev tömkörning över kavaletti och förutom lite styrproblem i början skötte han sig fint och kunde fokusera på att arbeta. Det var möjligen lite dålig bjudning men han så ändå ut att jobba ordentligt så jag bråkade inte om det. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0