14 oktober -16

Vi red på banan idag. Vi gjorde lite öppna och sluta i skritten och det gick rätt bra. Han var spänd och pigg när jag red fram så det blev serpentiner med övergång till skritt över medellinjen tills han lugnat sig lite, sedan gjorde vi några längningar som blev sådär. Det var lite dåligt med broms på honom men han kändes ganska trevlig ändå. När jag var nöjd med traven fick han skritta ett varv innan vi jobbade med galoppen. Först blev det något varv på volten innan vi övergick till dagens huvudövning som var att reglera galoppsprången mellan två bommar. Det gick riktigt bra och behövdes inte så många försök för att få in både 5 och 7 språng även om det var lite lättare i höger varv. Efter det testade vi lite byten. Det gick sådär men han kom i alla fall över i rätt galopp ibland och ofta blev det ett kort avbrott till trav. Vi fick i alla fall ett bra byte åt vänster och vad jag tror var ett rent åt höger. :) När jag var nöjd var han väldigt mjuk och trevlig och fick trava av en stund i lång låg form. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0