7 maj -16

Idag var vi då och tävlade div III på VRF. När jag kom på morgonen hade han bara dödat två knoppar och åstadkommit en stor fin bajsfläck på halsen samt ena frambenet. :p Han blev utkastad i någon halvtimme först, annars blir han bara upprörd och jobbig, sedan skötte han sig snällt när jag fixade knopparna och gnodde bort bajsfläckar. 
 
Framridningen blev väl sådär kan jag känna i efterhand. Jag var lite spänd och ville för mycket vilket resulterar i att jag fastnar i handen och glömmer driva. Det hjälpte ju inte att det kändes ovant att rida med sadel igen efter en vecka barbacka. Jag hade svårt att få fram honom och få honom att lyssna på skänkeln. Bitvis gick han fint men däremellan var det sämre. Nere på collecting ring såg han farliga saker utanför banan och blev lite spänd men det hann vi jobba igenom innan vi fick gå in. Jag kände mig ändå ganska klar när det var dags att gå in på banan, normalt har man ju ridit fram alldeles för länge och ibland har det blivit stressigt. Jag tyckte programmet gick sådär. Jag satt och spände mig istället för att slappna av och rida honom framåt. Formen var ostadig bitvis och han lyssnade dåligt på skänkeln. Det blev ändå 56,667% vilket kändes ganska rättvist och vi fick två sjuor på travprogrammet, en på inridingen och en på avsaktningen efter sista galoppen! 
 
Efteråt var jag lite irriterad på mig själv att jag inte ridit bättre och när jag hörde procenten tänkte jag att vi säkert kommer bland de sista då det brukar vara mördande konkurrens på dressyrtävlingarna. Lagtävlingen kändes också ganska körd då jag trodde att det bara var ett placerat lag då det bara var fem lag totalt. Jag var inte ens nere och tittade på resultaten utan åkte hem direkt men det var ju lite för att transporten krånglade med. Jag var tvungen att backa i uppförsbacke och med häst i så gick påskjutsbromsen i så det vara bara att lasta ut och backa utan häst istället. När jag kom hem och tittade på resultaten så hade det inte gått så dåligt ändå, jag kom på delad sjätteplats och bara 6 poäng från placering och laget kom tre och fick pris då de delade ut pris till de tre första av någon anledning. :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Karoline

Jätteduktiga ju! :)

2016-05-07 @ 23:35:27
URL: http://karoline.me
Postat av: Katarina

ÅH vad roligt! Jag längtar också efter att kunna åka ut och tävla.. men mest av allt efter en ohalt häst, haha. Måste ju kunna börja träna om vi ska team chasea (;

Svar: Ja, det är roligt att börja komma igång ordentligt med tävlandet. :) Himla otur du haft med Murre som gör sig illa hela tiden, hoppas han slutar med det.
Thalbaz

2016-05-14 @ 18:40:16
URL: http://saganomensaga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0