11 maj -16

Vi hoppade på banan idag. När jag red fram var han sjukt seg och lyssnde dåligt på skänkeln så fokus låg bara på att han skulle gå framåt. När jag kände mig hyfsat nöjd började vi hoppa. Jag hade ställt en oxer och ett räcke runt spåret och vi började med räcket. Det var jätteläskigt då jag lagt vattenmattan under så han började med ett stopp innan vi kom över. Han fick ta det ett par gånger till så han skulle hoppa lite mer avslappnat innan vi tog det från andra hållet. Även där stannade han och dummade sig och han smet även förbi åt höger ett par gånger fast han hoppat det redan... När jag var hyfsat nöjd hoppade vi oxern istället. De första gångerna kändes det som han skulle stanna och jag fick trycka över honom. Det blev i alla fall bättre vartefter och efter 3-4 språng fick vi ett normalt språng och då fick det räcka med oxern. Som avslutning tog vi räcket några gånger till och han var fortfarande tittig och dum i vänster varv men i höger hade det släppt nästan helt. Han kändes väldigt fin när vi travade av sedan så någon nytta gjorde nog passet ändå även om jag fick kämpa. :p
 
Han verkar även ha levt rövare i hagen idag. Han hade ett hovformat så på bringan samt lite småsår på andra stället och Lemon hade också haft en del märken så det känns som de inte har varit överens idag... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0