6 mars -16

Idag var vi på Pay and Cross. :) Det gick fortare än jag trott och det blev lite bråttom ett tag men i slutänden blev det ganska lagom med tid till framridning, nästan lite långt till och med. Han var seg i början men det blev bättre vartefter, speciellt när vi kom igång och galopperade lite mer. Vi hoppade även banken två gånger. Första gången krävdes det en del övertalning men andra gången gick det bra och han verkade till och med tycka det var roligt. Han fick en liten paus när jag gick banan och sedan gick vi ner till stora banan och galopperade fram ordentligt innan vi gick in. I ridhuset tappade han mycket bjudning och han tittade på hindren. Han stannade på först hindret som vi hoppade fram på men tog det på andra försöket, andra framhoppningshindret blev det inget stopp men han var lite tveksam. Själva banan gick ganska bra, det blev ett stopp på sjuan som såg exakt likadant ut som det första hindret... Det spelade säkert in att jag insåg hur trött jag var efter sjätte hindret med. :p Resten av banan flöt på bra förutom att piloten glömde vägen två gånger. :s Känslan var väl sådär ändå, jag fick sitta och driva in i hindren och han stannade upp innan han hoppade. Det såg bättre ut än vad det kändes i alla fall. :p
 
Han var duktigt ändå och har blivit jätteduktig på att åka transport, inga större problem att lasta bara lite tveksam och stod jättesnällt. Vi har ju en del att jobba på i ridningen... 
 

Kommentarer
Postat av: Karoline

Ni är jätteduktiga och jäklar vad smidig och framåt han är, kul att se :)

Svar: Tack så mycket! :)
Thalbaz

2016-03-06 @ 22:43:22
URL: http://karoline.me

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0