28 mars -16

Idag var vi på pay & ride och red LC:1. Det var inga fasta tider så framridningen blev lite som den blev. Jag trodde det var tre strukna innan mig och att jag plötsligt hade väldigt bråttom men i slutändan var det nog bara en struken. Framridningen blev rätt lång men vi lade in mycket skrittpauser. Han kändes bitvis väldigt fin när vi red fram även om han aldrig var helt lösgjord i sidorna och inte helt framme för skänkeln. Någon gång mot slutet fick jag en riktigt bra känsla när vi jobbade med lite fattningar. 
 
När vi kom in i ridhuset började han tjura till lite och tappade en del bjudning men jag försökte rida fram honom så gott det gick på collecting ring och när vi väntade på att få starsignal gick han superfint en bit. Själva programmet gick över förväntan, vi var ju ändå ganska dåligt förberedda. Han gick över hand några gånger och skyggade för en solfläck och i sista galoppen slog han mot skänkeln när jag var på honom lite för mycket för att han inte lyssnade. Han hackade även till efter sista galoppen och kändes nästan som han ville stanna och bajsa men det kändes mer än det syntes. Han hade i alla fall bättre form än tidigare och gick mer framåt även om jag fick sitta och driva på mycket. Vi slog även nytt personligt rekord med 58,519% så jag är ändå mycket nöjd och det känns som vi har gått framåt jättemycket sedan förra året. :)
 

Kommentarer
Postat av: Karoline

Va duktiga ni är! :)

Svar: Tack så mycket! :)
Thalbaz

2016-04-21 @ 00:53:09
URL: http://karoline.me

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0