21 mars -16

Idag red vi på gräsremsorna, det blev inte de vanliga utan de som låg på bortre sidan av krondiket. Det hade ju naturligtvis regnat idag så jag antog att det skulle vara rätt blött på de vanliga vägarna. Det var ändå helt okej underlag där jag red och det blev mycket trav och galopp. Han kändes allmänt stel och spänd men det släppte äntligen efter att ha ridit serpentiner på vägen hem längs halva biten av den andra gräsremsan vi red på, då passade det att gå vackert... Han var även piggare än han gav sken av. Överlag kändes han rätt slö men man kunde ana överskottsnergi vid några tillfällen och när vi kom bort till Bjärby hamnade vi bakom Brusse. Min häst slog till med ett bocksprång innan han fick mycket bråttom framåt. :p Det kom även en joggare bakom som tydligen var läskig men som tur var vek den av och passerade oss inte. Han var extremt framåt och betroddes inte med långa tyglar förrän vi kom fram till korsningen vid Poets hage, där blev han sitt vanliga lugna jag igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0