2 mars -16

Någon var lite vild idag. :p Vi red bort mot Arkösundsvägen med avstickare på båda ängarna för att se om de var ridbara men tyvärr var de knöliga boda två. :( Jag fick ett infall att rida i kohagen istället och det var ett mycket bra val. :) Det såg ut som det bara varit en häst där de senaste månaderna och stigarna var släta och fina. Det blev både trav och galopp samt skutt över en stock som ramlat över stigen. :) Han var pigg och framåt större delen av ridturen och det var så skönt att inte beöva sitta och driva vart tredje seg för att han tappar fart. Förutom att han varit allmänt rolig att rida på idag och gjort lite skutt och gasat alldeles själv kändes det extra bra när vi hoppade stocken hemåt. Jag tänkte galoppera mot den men fick inte riktigt till galoppen så jag tänkte att han får väl trava då men när han fick syn på den började han galoppera självmant och hoppade jättebra. :D På grusvägen hem blev det lite trubbel när det kom en joggare bakifrån, vi mötte en människa som var ute och gick samt att det kom en bil med. Det blev nog för mycket för den överhettade hjärnan och han gjorde någon korsning mellan bocksprång och bakutspark två gånger. Jag beslutade att vända då så den stackars joggaren kunde passera utan att riskera att bli nitad. Bilen som sett våra konster kröp förbi i snigelfart. :p På rakan hem blev det galopp och han galoperade på jättebra. Jag brydde mig inte så mycket om formen, det var bara att hålla sig i och njuta. :p Det var lite upp och ner hur bra han gick, det blev en hel del med huvudet i vädret men han gick faktiskt ganksa fint på slutet. 
 
Supernöjd med dagens ridtur. :) Tanken är väl vila imorgon men det beror lite på väder. Ska det regna på fredag rider jag nog imorgon istället. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0