14 mars -16

Idag har vi tömkört. :p Banan var blötare än jag trodde men det var inte så mycket att göra när vi väl var där. Vi jobbade mest med att han skulle gå fram och att jag skulle hålla komntakt med munnen istället för att gå med lösa tömmar som jag brukar... Han var faktiskt riktigt fin, det brukar ju kunna strula när vi tömkör. Vänstergaloppen gick ju inget vidare men det var väntat. Först ville han inte fatta vänster galopp, det blev bara höger hela tiden, när vi väl fick till det så blev det inte så mycket svänganade. Jag fick motion i alla fall när jag sprang efter honom när han glatt galopperade på längs språret... Vi kämpade rätt mycket med att få till vänstergaloppen men jag fick nöja mig till slut när han ändå gjort två fattingar i rätt galopp. I höger varv är han jättefin i galoppen men i traven går han gärna lite över hand vilket beror på att jag har svårare att hålla kontakt där men han gick i alla fall bättre än vanligt idag. Imorgon blir det vila som vanligt på tisdagar. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0