13 mars -16

I torsdags klättrede vi borta vid Ånestad, inte mycket mer att säga om det. 
 
I fredags red vi dressyr på banan, det gick väl sådär. Huvudet höll sig mer eller mindre där det skulle men bjudningen var dålig och när jag drev på blev han spänd och trippig istället för att länga på steget. Vi jobbade mycket med serpentiner och gjorde övergångar på medellinjen, både trav-skritt och trav-galopp. Fattningarna blev faktiskt riktigt bra efter en stund. Vi red även igenom LC:1 två gånger och han gick ganska fint men var seg. Han gick fram lite bättre när jag travade av i alla fall. 
 
Igår var jag på årsmöte med rasföreningen så då fick han vila. Mötet var trevligt och det var ganksa många nya ansikten vilket var skoj. :) 
 
Idag körde vi lite hoppning. När vi red fram låg all fokus på att han skulle gå framåt och det gick faktiskt ganska bra. Det var vänstergaloppen som var lite knepig då han inte riktigt orkar hålla ihop sig och svänga, framför allt när jag driver på lite. Över lag kändes han väldigt trevlig i alla fall. Jag hade byggt upp 5 1/2:an och förutom första försöket som blev lite segt och tveksamt gjorde han det riktigt bra. Det blev galopp in över travbommen några gånger men det löste han utan problem. Det blev inte så himla många språng eftersom han skötte sig så bra. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0