5 juni -16

Idag hoppade vi, han kändes lite stel och var inte riktigt framme när jag red fram. Han började med att stanna på hindret som jag lagt ett bildäck under men tog det snällt på andra försöket. Vattenmattan bråkade vi om en stund innan vi kom över, jag var nästan på väg att hoppa av och lägga ner bommen. När vi väl kommit över en gång var det inga konstigheter dock... Vi hoppade de hindren samt ett smalare hinder några gånger innan vi gick på 5 1/2:an. Han tog inte tag i det alls i början men det blev bättre för varje gång. På slutet gjorde han det riktigt bra, det blev nästan kort fram. Vi slutade med några språng på 1 meter innan vi travade av. :) När vi plockat undan på banan testade vi att gå över lastpallen. Den här gången hade jag fångat in den med lite bommar. Först var det läskigt och han var mycket tveksam till att gå över men när vi kommit över första gången var det inga problem sedan. Det fungerade bra när jag satt upp och red över med och han kunde till och med gå över den när jag tagit bort bommarna och bara sockerbitarna stod kvar i varsitt hörn vid lastpallen. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0