4 juni -16

Idag har vi testat beridet bågskytte. :) Ibaz matte har en båge som vi fick låna och skjuta med. Hästen var en naturbegåvning. :p Brydde sig inte ett dugg om ljudet eller att jag höll på och stöka med bågen på ryggen och förstod snabbt vad det handlade om. Vi började att sjuta tre pilar från stillastående vilket gick riktigt bra, jag träffade tavaln med två stycken. Efter det körde vi två gånger i skritt och en i trav innan vi övergick till galopp. Jag träffade inte tavlan alls i galopp men var ganska nära ett par gånger. Efter de första vändorna gick det bara fortare och fortare på långsidan men han var lite tjurig och ville helst sakta av vid kortsidan. När vi hållt på en stund började han sura lite när vi skulle iväg så då fick det räcka. Vi red lite i vänster varv sedan då det bara blivit högervarv innan. Han kändes väl sådär men jag hade inga jättekrav heller. Det var ganksa roligt och vi ska nog testa igen. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0