30 juni -16

I tisdags hade jag ut en equiterpeut till Akke. Han var inte överförtjust i att bli petad på men mellan varven tyckte han att det var skönt. :p Det var väl inga jättegrejer, hon lossade lite i baken samt bogarna och lite i nacken. Han har ju alltid haft en knöl strax efter sadelläget och tydligen var det en gammal muskelskada enligt ET. Det är inget han besväras av och han har ju alltid haft den men jag skulle i alla fall hålla lite koll på den när han rids hårdare så den inte svullnar upp. Jag kunde massera musklerna upp på rumpan lite då och då samt insida lår. Stretcha var också bra om jag gjorde, det har jag faktiskt slarvat med ett tag. 
 
Igår skrittade vi bara runt Ånestad utan större krav. Vi testade en liten trav bara för att känna hur han kändes och han var väldigt mjuk och trevlig, däremot hade han väldigt taskig bjudning i skritten. 
 
Idag fick han nya skor. Han var lite ryckig och stökig fram, bak gick väldigt bra så fort hovslagaren fick ordentligt tag på benen, innan dess stod han och kickade... Efteråt red vi gräsvägarna runt Ånestad. Han kändes fortfarande väldigt mjuk och rörlig även om han blev spänd på slutet och fortfarande inte hade någon bjudning att tala om i skritten. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0