14 juli -16

Nu har jag semester! Jag och kollegan som skulle jobbat imorgon kom fram till att vi inte hade någon lust och med tanke på att det inte finns överdrivet mycket att göra för tillfället fick vi okej från VD:n att vara lediga imorgon. :) Han lät mest glad över att vi inte skulle jobba. :p
 
Jag har för övrigt tränat dressyr idag. Det hade passat bättre att ta det imorgon men då kunde inte tränaren. Han var verkligen superfin idag. Vi började med att renodla hjälperna och få honom känslig för skänkeln innan vi övergick till att jobba galoppen. Först var det bara att rida runt fyrkanten och gasa på långsidorna men sedan fick vi gå in på volten och forma ordentligt för innerskänkeln. Jag måste tänka på att hålla den långt fram när jag formar, den åker gärna bak istället, och även att räta på mig för att få mer samling. I traven jobbade vi med att flytta och böja och även det gick bra. Han skulle spåra på långsidan och vara ställd inåt och i början tvärade jag för mycket men när jag fick in känslan gick det fint och han gjorde det väldigt bra. Som avslutning gjorde vi serpentiner med halvhalter. Halvalterna kändes som de blev sådär men i övrigt var han riktigt fin. Jag fick även lite ordning på min sits, jag ska tänka att någon håller upp mig i håret och när jag gjorde det blev det väldigt bra. Skänkeln tyckte jag också var mer stilla, vi fick inte skäll för den i alla fall. :p Tränaren tyckte att det var vårt bästa pass hittills och det kan jag hålla med om, han gick riktigt bra. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0