2 januari -16

Egentligen hade jag tänkt rida på nyårsafton men jag hade verkligen ingen lust alls då så det blev vilodag istället. Vi tog den turen igår istället, barbacka på hackamore runt Ånestad. Med tanke på hur seg han varit senaste tiden trodde jag det skulle fortsätta så men inte då. :p Han var fruktansvärt pigg och fegsnöret (halsringen) hade vi glömt hemma. Vi mötte hur mycket folk som helt, mest barnfamiljer och rätt många barnvagnar, tur att han inte är rädd för dem. Det blev lite trav efter Ånestad, annars höll vi oss till skritt så gott det gick i alla fall. :)
 
Idag dammade vi av galoppsadeln. Det blev rundan runt Bjärby då jag vet att det är okej underlag där och även idag var det någon som var pigg. Över lag gick det bra, vi gjorde ju inget seriöst direkt. :p Det tog en stund innan jag hittade tekniken igen, det är ju trots allt säkert två år sedan jag red med korta läder i galoppsadeln, dessutom på stadiga Nunne. Det var lite läskigt när han vek in nosen och busade, halsen försvann liksom då och den använder jag för att hålla balansen. :p Mot slutet kändes det bättre och herr bock och bus hade sprungit av sig lite energi i alla fall. Vi höll oss till ett ganska lugnt tempo då han börjar bocka när det går fortare och jag hade svårt att driva med så korta läder. Jag satt lite löst vid ett tillfälle när han skyggade och vi hamnade på åkern men det gick det med. Jag lär väl ha duktigt med träningsvärk imorgon, jag var helt matt i låren långt efter att vi var klara. :p 
 
Imorgon skulle jag helst vilja rida lite dressyr någonstans, jag får väl se om det går att lösa. Planen var att ta sig till ridhuset men eftersom stallvägen är lite av en skridskobana just nu så känns det dumt att ge sig ut med släpet. :(
 

Kommentarer
Postat av: Karoline

Fasiken va roligt att ni har en sådan härlig tur och att han var så pigg :)

2016-01-03 @ 03:20:28
URL: http://myakhalteke.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0